Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.10.2014 16:42 - ДОКУМЕНТАЛНОТО НАСЛЕДСТВО НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ. ДОКУМЕНТ 30
Автор: jorosavov Категория: История   
Прочетен: 3040 Коментари: 0 Гласове:
0



 

Азиз Рушидоолу!   Небоолу.

Три писма твои от 16, 24 и 25 майя получих заед­но с едно от Кършовски из Плоещ и друго пак от там от г-на Райчя Попов съгласно с г-на П. Хитова и с неколко още съдействонници, се от там.

На първото Ви: за дето съм ви натякал за печятът, та сте ся порасърдили. Недейте ся сърди нам, като виждаш причината. И ний без да знаем питпимя ти за распискити срещо печятанити писма. Извести са ако не бъдат печатани и ако не можети ги напечята известети ни по-скоричко. Ако ли бъдат готови, да ся гледа средство те да ни ся испратат. Много сте нападнали на кършълъкът си. За пръв път не требало толкози? Ако ли съвсем ся отричя от нашите работи, то е друго. Пак за да си променим имената, то и без тая причина трябва вече да ся проминат, защото станаха известни на мнозина души из Бъл­гарско, като е било нуждно да пристава писмата ви. Гледайте от там и наместете други, защото приносящийт из Тракия до Ловеч бързаши. Пак от там ща Ви ся испратат до тук на второто ви.

На третото Ви: За Димитра сега не можя Ви каза нищо. С второто си писмо ща Ви кажя за Heгo. Мо­же подир това ми 30-40 дена йоще доката ся сдобия с пари, защото аз като са улесня (следова) мисля да дода, да разгледами и работи които с писмо мъчно ся разгледват. Димитрачу поздравлявам братски, щото ако ща да върви с нас да почака за второто ми писмо и ще бъде добре. Казвате ми, чи ни съм Ви отговорил за 5/тех книги, кои? Сръбскити ли прави­ла? И некой друг вестник? Нали Ви отговорих какво ни ни са потребни на сръбски язик, само за мен, да, но други не можят и да откъснат. Затова Ви и писах да видити или в Одесса, или в Букурещ да са приведат на български и ще бъдем добри платци. Много бихме направили, ако наскоро намерите кой вече у Вас и щели сте да ни го испратити? Вий ли сте му писали не зная.

Срешо плоешкити писма, като пишя. Вий вече разбирати какво ми са писали. Кършалъка ти има да са съди и за друго: намирам и в Тракия един лист от печятанити писма, дал го кърш[алъка ти] на един мой приятел, без да знае до колко ми е приятел и казал му да ми не обажда, че му е дадено, а да го дава тук-таме да го читат? Виж, като за как зима тия писма, па как да му ни пишя? Това писмо от ръка на ръка пада на други по-свесен мой прият[ел] (след[ова]) и скъсва го. Ни сазима ли ся, че има да ся отговаря за сяко листо? Остави го засега.

За принасяние на писмата ни човек ще наредим като ся сдобием с пари и то може твърде скоро да ся нареди и друго и друго. До сега мъчно ми беше за всичко защото се парити ми ся пречили, а от днес оставам другите работи малко слабо, та ще обърна внимание за пари. Мъчно? Но нема какво да ся прави? Я кър[в]ава, я морава ще бъде.

Ако е у Вас печатът гледайте по-скоричко на ка­къвто вече начин.

Забравих от горе да Ви бележа, какво и копието с писмата заедно получих - от писмото за кършалъкът Ви от вази.

Живков писал в Търново на неговити приятели, чи ако ме узнаят де съм или да ма видат, та да ми кажат да отида в Сърбия или въ[в] Влашко и там да ся срещнем? Така ми пишат.

Като немам от него писмо сега му и отговарям.

20 юния. Тра[кия]. Аслан Дервишооглу.

1871 [г.]

 [Текст на османотурски език]: Н Азиз? Рушид оглу? Ханънда?

Писмото Ви получих на 19 юния.

[Адрес]: Азис Рушидооглу Стамболлу компания Ханънда.                  Небоолу.

Отговор 13-й иулия 1871 [г].



image

image

image

image

 

 


 





Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: jorosavov
Категория: История
Прочетен: 551197
Постинги: 57
Коментари: 217
Гласове: 557
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031