Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.10.2014 17:50 - ДОКУМЕНТАЛНОТО НАСЛЕДСТВО НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ. ДОКУМЕНТ 29
Автор: jorosavov Категория: История   
Прочетен: 3478 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 14.10.2014 17:52


   Надявам се всеки е попадал на този цитат от Васил Левски:

"За Отечеството работим байо! Кажи ти мойти и аз твойти кривици, па да са поправиме и се да си вървим найедно! Ако ще бъдем хора". В това писмо ще го намерите.
   Колко актуално звучи днес и за жалост колко далечно постижимо...


1871 юни 20, Тракия. - Писмо от Васил Левски до Иван Кършовски в Плоещ - писано от неустано­вено лице с автограф на Левски и бележка от Данаил Хр. Попов до Иван Кършовски и Райчо Попов в Плоещ

 

 

Любезний ми Кършовский!

В Плоещ

Питате ма коя е причината дето ни съм ти писал! Ако си съобразен и ти с Райчовото писмо, на което отговарям в едно време с вашето, гледай как отговарям на него писмо.

Брате! Тамкашнити ви работи като ма смутиха и за мен друго немаше кво, защото аз там между всичкити бех най-простия! И с думи неможяхме да са разберем, тогава моят път беше да са върна за в Бъл­гарско и да си работим както ни стига умът, че от вас комуто са хареса да върви с нас, той ще ни са обади и ний ще го приемем. Това йе причината дето никому не бех писал от 25 априлий до тогава, като съм бил писвал на Живкова, то са разбира, че да сички ви съм писал! Ни е ли това така! От сега нататак йе друго! Който иска да върви с нас, той треб­ва да ни са забележи и законно, да дойде при нас.

Приписвате ми, какво в очите си гридъта, ни пак косамът въ[в] вашите очи виждам по-лесно! Ти ако искрено ми казваш от горе на писмото си. Любезний ми брате! То тогава ни требва таквос бутани и забиколки! Но кажи: това и това тие грешка! Та да са поправа ако съм чист (следва) човек! Както и аз за ва­шите най-малки криволици, или по-добре да кажя не­разбории ни ги замълчявам! За Отечеството работим байо! Кажи ти мойти и аз твойти кривици, па да са поправиме и се да си вървим найедно! Ако ще бъдем хора.

Юния 20. Из Бъл[гарско].       В. Лъ-кий

В 1871 г.

Писмото ви от 1. Юния получих.

[Адрес]: За г-на Кръшовски.

В Плоещ

Прието тука на 12 йулия. 1871. Т. Мъгур[реле]. Д. Хр. Ш[опов]. 1871

На 5 августа пратих писмата за Райчя и Кръшов­ски.

[Текст на османотурски език]: Никболли Азис Рушуд оглу компания ханънда вусул була.

[Текст на османотурски с кирилица]: Небоолу х Азис Рушидооглу компания Хамамда вусул була [да пристигне].

[Следва писмо от Д. Хр. Попов]:

Г-не Кършовски! и г-н Райчио

В Плоещ

Писмата Ви бидоха въспрени тука по некоя си причина, за неколко време, догдето стана второ спо­разумение, което вчера приех, а днес Ви ги провеж­дам.

Виждете, чи ся отговорете решително на всички­те им писания, чрез мене тука, а не чрез друго место.

Ви поздравлява Ваш приятел

5 август 1871[г.]              Д. Хр. Попов

[Над писмото от Д. Хр. Попов, писано от Ив. Кър­шовски]: С това писмо получих писмото от В. Левский от 20 ний 1871 г. К[ършовски]


image

image

image

image

image




Гласувай:
0



Няма коментари
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: jorosavov
Категория: История
Прочетен: 552984
Постинги: 57
Коментари: 217
Гласове: 557
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930