Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.12.2011 22:00 - ДОКУМЕНТАЛНОТО НАСЛЕДСТВО НА ВАСИЛ ЛЕВСКИ ДОКУМЕНТ 5
Автор: jorosavov Категория: История   
Прочетен: 2590 Коментари: 1 Гласове:
2



Това е писмото, което всеки трябва да прочете! От тук е израза - ако спечеля печеля за цял народ, ако изгубя, губя само мене си. Тук е и отношението му към всяка паричка и загрижеността към семейството, при което се лекува

Първа страница:
Господин Панайоте, премного Ви благодаря дето са потрудихте, че ма извадихте из болницата щото ако бех стоял йоще неколко дена истина бех умрел. Така исто са трудите и за всички останали събрани братиа. И сме длъжни да Ви почитаме... За кое...то сте и най-повече в начялото на скупщината ни – Главний войвода (за което сте и) – дописано с червен молив от Д. Страшимиров
Вий са грижите сега и за разноските ми за които щя пишя, че сте харчили за мен, и надявам са да ми пратат колкото ще похарчите за мене. Защото ас са варда да са не вчислявам в ония, да са рече, че са е харчило и за мен... на всеки начин ще гледам да Ви ги върна. То е доста и пре доста само, че са трудите.
Повторително Ви мола да ми пратите 1.желтица за трошказащото немам вече. Заемал сам от брата ми и от другите ми приатели 40:гр. И мой хак 20:гр. И твой са набират 105:гр., че стават всичкити разноски за 13: дена 165:гр., без да сам дал ни пара за лековити на жената, а она колко ще земе, не зная.
Чул сам да щял си да отидеш във Влашко. Ас от 67-ма до сега не сам имал чест да сте са доверили на мен, да ми кажете по нещичко истинно? Но пак Ви мола и познавам за най-искреннен и пръв любимец Български. Да додите при мен или да Ви пишя какво ас мисля да права и ще го направа око рече Бог с Ваше дозволение ( х хак = войнишка заплата) – допълнителен текст с червен молив дописан от Д. Страшимиров)
image

Втора страница:
ако го намерите благосклонно и ще ви мола да ме дозволите. За което ако испичеля, пичеля за цел народ, ако изгуба, губа само мене си. То ще Ви мола ако идите за Влашко да додите, да Ви кажя или да ми дозволите да ви пишя. Но спре то Ви мола... като Ви пишя по-горе, да ма не оставите без трошка, защото кажа, че от как сам утишел в оная къщя не са са грижили да си купат нещичко за едина все от мен, защото всеки ден стои при мен, готви ми, мий паницити, вода носи, чяк от Дунава? А Панчувица не хваща нищо? Ас не зная как ще и са наплата. Защо мола Ви елате да са разговорите да и са плати чес(т)но, ако ма излечи, че зато мола Ви ни най-малко да Ви ни дотегни, за което ще са труда както Ви пишя по-горе.

67:ий Ваш Хоръгвоносец В.И.Л-ский в место.
image






Гласувай:
2



1. panazea - Пред Апостола
31.12.2011 23:32
можем само да мълчим !
Поздрав за откритието и публикуването !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: jorosavov
Категория: История
Прочетен: 551168
Постинги: 57
Коментари: 217
Гласове: 557
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031